Etiketter

måndag 17 september 2012

Läxor


När brukar du göra dina läxor?
Jag brukar oftast göra mina läxor när jag kommer hem efter skolan. För att då är de gjorda och då är man "fri" resten av kvällen, dessutom har jag träning varje kväll och då kan det vara bra att ha gjort läxorna innan träningen.

Hur lång tid brukar de ta?
Mina läxor kan ta allt från några minuter till upp mot en timme. Men oftast sitter jag väll med läxorna i ungefär 20 minuter sen tar jag en paus och gör nästa läxa. Men det beror ju på hur mycket man har i läxa, hur svårt det och hur mycket man kan innan.

Har du problem med att hinna göra läxorna? I så fall varför och vad gör du då?
Ibland kan det vara så att jag glömmer göra  någon läxa när jag kommer hem och då kan jag få problem med tiden på kvällen, eftersom jag har träningar varje kväll. Men oftast hinner jag alla läxor.

Var brukar du göra din läxor?
Jag brukar göra de på mitt rum eller i vardagsrummet.

Beskriv hur det ser ut på din läxplats/dina läxplatser.
Det ser väll ut som i vilket rum som helst. Jag brukar sitta vid ett bord, med pennor och vanliga  saker som man har vid ett skrivbord. I vardagsrummet brukar jag sitta i soffan. Där finns en tavla, lampa och vanliga saker som man har i ett vardagsrum.

Vilka läxor är lätta att göra?
Jag tycker läxorna som man bara ska läsa (inte lär sig) är de lättaste, för då behöver man bara läsa och det går fort.

Vilka läxor är svåra att göra?
Jag tycker egentligen inga läxor är svåra, utan de är mer jobbiga, t.ex ifall man har ett prov där man ska läsa många sidor. Då kan det vara rätt så svårt/jobbigt att lära sig alla de sidorna. 

Villen typ av läxor passar bäst som hemarbete? Finns det rent av sådant som man gör bättre hemma  än i skolan?
Jag tycker inte det är någon skillnad på läxorna, ifall man gör de i skolan eller inte. Jag tycker inte det finns några läxor som är bättre än andra.

2 kommentarer: