Etiketter

torsdag 4 september 2014

Träningsdagbok - vecka 1

Träningstillfälle 1: Cyklat 20 km

Idag cyklade jag till skolan som jag brukar göra. Jag tänkte att vi började 10 minuter senare så jag fick cykla snabbt vilket var bra för min kondition. Jag har 4,2 km till skolan vilket blir en lagom sträcka på morgonen för då vaknar jag till och är hyfsat pigg när jag kommer till skolan. Sedan skulle jag till tandläkaren i St.Lars parken. Jag valde att cykla ett lite längre håll delvis för att det är det ända hållet jag hittar men också för att det gör så att jag blir mer uthållig. När jag cyklade hem igen hade jag drygt 1 mil och jag cyklade i högt tempo. Alltså fick jag både friskluft och troligen så hjälpte jag min kondition en del.

Träningstillfälle 2: Sprungit 5 km

Jag sprang 5 km i lågt tempo. Eftersom jag har fått en ordentlig förkylning vill jag inte träna på för hårt men det är fortfarande bra att komma ut och röra på sig. Jag brukar hålla ett ganska jämt tempo och försökte med det även denna gången. Eftersom det var ett tag sedan jag sprang 5 km blev inte tiderna helt jämna men de var ändå ganska jämna. Till nästa gång kan jag starta i lite lägre tempo och öka mot slutet istället för att verkligen orka hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar