Etiketter

lördag 13 september 2014

Träningsdagbok - vecka 2

Måndag: Powerwalk 3,8 km
Tisdag: Löpning 4 km
Onsdag: Fotbollsträning 1,5 h
Torsdag: Powerwalk 3,8 km
Fredag: Vila

Löpning 4 km:
Jag sprang som sagt 4 km i ett högre tempo i tisdags. Jag ville hålla ett tempo på runt 4.40/km eftersom jag har inte sprungit speciellt mycket på senaste tiden blev det ganska lagom. De första två kilometrarna gick det lite långsammare pågrund av två saker, dels var det motvind och för det andra var jag väldigt stel i kroppen och kunde ha värmt upp lite innan jag började springa. De andra två kilometrarna gick lättare eftersom det var medvind och jag blev säkrare på vilket tempo jag skulle hålla.

Fotbollsträning 1,5 h
I onsdags tränade jag fotboll i 1,5 h. Vi började att värma upp i lågt tempo och sedan körde vi en konditionsövning i drygt 20 minuter. Vi tränade framförallt snabbhet med fötterna och det var riktigt jobbigt. Sedan tränade vi nedtagningar vilket var rätt avslappnande och skönt efter en konditionsövning. Efter det tränade vi positionsspel vilket innebär att vår tränare spelar ut bollen till en back eller mittfältare. Sedan spelar vi bollen och lär oss röra oss som på match. Det blev högt tempo och vi fick hela tiden jobba så man fick upp pulsen rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar