Etiketter

måndag 22 september 2014

Idrottsdagbok vecka 3

Måndag: Cykling 8 km*
Tisdag: Cykling 4 km + paddling
Onsdag: Cykling 4 km
Torsdag: Cykling 8 km + Löpning 4 km
Fredag: Cykling 8 km
Lördag: Fotbollsmatch 80 minuter
Söndag: Vila


*Framåt tillbaka till skolan
Löpning 4 km:
Återigen var jag ute och sprang en runda. Jag sprang i ungefär samma tempo som förra veckan alltså 4.40/km. Jag har varit rätt förkyld så jag låg nog runt 4.45/km istället. Det blåste väldigt mycket så det blev väldigt jobbigt vissa kilometrar. Jag kände mig dock inte lika trött denna gången som förra när jag hade sprungit färdigt.

Fotbollsmatch:
I lördags spelade jag match i 80 minuter. Jag spelade på många olika positioner under matchen eftersom vi var en avbytare och fick skifta positioner ofta då. Jag jobbade nog mest när jag spelade höger mittfält för att jag måste då jobba både hem och springa uppåt när vi anfaller. Det var också jobbigast och när man spelar fotboll blir det mycket intervaller eftersom man hela tiden måste gå från lågt tempo till högt tempo. När jag spelade anfall så gick det nog bäst för att jag fick flest målchanser och gjorde dessutom ett mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar