Etiketter

måndag 29 september 2014

Idrottsdagbok vecka 4

Måndag: Cyklat 8 km
Tisdag: Cyklat 8 km
Onsdag: Cyklat 8 km + fotbollsträning
Torsdag: Cyklat 8 km + orientering
Fredag: Vila
Lördag: 20 minuters löpning, ca. 4 km
Söndag: Lidingöloppet 6 km

Orientering:
Jag tycker orienteringen gick bra. Jag föredrar att springa själv för du kan ta dina egna beslut och behöver ej påverkas av andra. Du kan tappa tid på att du måste passa kartan samtidigt som att du ska kryssa av en kontroll men jag tycker ändå att jag lyckades rätt bra. Jag sprang med Josefin och Sofie vid ungefär hälften av kontrollerna men stack iväg när jag hade ungefär 5 kontroller kvar för då började jag känna mig rätt säker på vart jag var. Vi sprang devis på 5 km spåret i Skrylle som jag har sprungit på förut och det gjorde att det var lite lättare att hitta. Jag tror min sluttid blev 46 minuter men jag är inte helt säker.

Lidingöloppet:
Mitt mål för årets Lidingölopp var att springa på under 28 minuter. Förra året sprang jag på 26.31 vilket jag var väldigt nöjd med och då var jag skadefri. I år hade jag inte tränat speciellt mycket löpning innan loppet och jag var dessutom skadad så jag hade inga höga förväntningar. Loppet börjar i en backe som kallas Grönstabacken. Den är ganska lång och väldigt brant. Jag tänkte att jag springer ganska fort i början för att annars är det lätt att man hamnar längst bak eftersom alla rusar. Det första varvet (3 km) gick väldigt bra och jag kände att jag hade rätt mycket krafter kvar på andra varvet. När jag skulle springa upp för Grönstabacken andra gången fick jag väldigt mycket mjölksyra men tänkte bara att snart kommer en nedförsbacke. Jag fick tiden 25.52 i år vilket jag är super nöjd över och jag känner inte att ja gkunde lagt upp mitt lopp på något annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar