Etiketter

torsdag 28 augusti 2014

Gunnesborundan

På gunnesborundan fick jag tiden 12.25 i våras och försämrade mig med 20 sekunder denna terminen. Jag tycker att det är helt okej eftersom jag inte har tränat jätte mycket under sommaren + att jag har varit skadad under en längre tid. 

För tillfället tränar jag tre gånger i veckan eftersom jag inte tränar löpning pga skada. På fritiden ska jag försöka springa själv ungefär 1-2 gånger i veckan. 

Mitt mål är att behålla den tid som jag fick senast på gunnesborundan eller få en ännu bättre tid. Ett annat mål är att jag ska springa under 28 minuter på Lidingöloppet som är 6 km långt och väldigt backigt. Men ifall jag inte får ont någonstans tror jag att jag kan klara det. För att uppnå mitt mål måste jag göra mitt bästa på varje lektion och även på fritiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar