Etiketter

måndag 24 mars 2014

Cirkel kjol - utvärdering

Jag har gjort en kort cirkel kjol. Den är gjord i svart trikå och jag sydde den med symaskin. Jag ville göra en cirkel kjol för jag har viljat ha en svart kjol länge men de är alltid slut i min storlek i olika affärer.

Först fick jag mäta mitt midjemått och klippa ut en cirkel med rätt omkrets. Sedan la jag ut mallen på mitt tyg och klippte ut. Cirkeln var för stor i midjan för att den skulle bli mindre fick jag klippa upp hela kjolen så att jag fick sy in den en bit. Jag sydde det med elastisk söm. Eftersom kanterna inte var helt perfekta så var jag tvungen att sy upp 1-2 cm längst nere. Detta sydde jag med tvillingnål och raksöm. Eftersom jag inte ville att kjolen skulle ramla ner i midjan så la jag till ett resårband.

Jag tycker min kjol blev ganska bra. Det finns alltid grejer jag kunde gjort mer noggrant och det kan bli ett mål med nästa arbete, att vara mer noggrann. Men annars är jag väldigt nöjd och det blev ett väldigt fint fall i kjolen. Jag har lärt mig att sy med tvillingnål för det har jag inte gjort med innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar